Vítejte na stránkách věnovaných především HP FF, snad se vám tu bude líbit, snad se budete i vracet. Pokud po sobě zanecháte pár slov, budu moc ráda.
sova



.

Mám omluvenku?

8. února 2016 v 15:29 | Paccia Domna |  *Non-fiction
xxx



Nevím, jak vy, ale kdykoli jsem na základce nebo na střední marodila, když jsem se vracela do studijního procesu, než jsem vylezla z baráku, zajímalo mě jediné: Mám omluvenku? Protože to bylo první, co učitelé hned chtěli vidět. No ne, ty jsi zase mezi živými? Tak co ti bylo, ukaž. Máš k tomu papír od doktora?

Pak jsem nějak ve zdraví prolezla vejšku a skončila tam, kde jsem to znala nejlíp - ve školství. A co změnilo? Nic! Věta Mám omluvenku? je snad to nejčastější, co používám. Pobíhám za studenty s vypsanými seznamy hodin a prosím je, ať mi je omluví. Doteď jsem byla poctivý debil, co v pravidelných intervalech obepisoval rodiče s tím, že u synátora tady mám absence minulý týden ve středu a čtvrtek odpoledne, prosím o omluvenku, ale letos jsem si řekla, že to zkusím podle řádu - pokud není do pěti dnů po příchodu do školy omluvenka, jsou hodiny neomluvené. Několikrát jsem je o tom informovala, hodiny jsem jim omlouvala i po mnohem delší době - a ve čtvrtletí měla půlku třídy daleko předaleko za hranou podmínečného vyloučení jen kvůli neomluveným absencím. Kdo dostal vynadáno? No samozřejmě že já, protože takhle to nejde. Nemůžu jim to tam nasolit, když nemám prokázáno, že jsem uháněla i rodiče. Takže já jim chtěla ukázat, jaké to bude, až za třídního nebudou mít takového debila jako já, a výsledek nula. Takže po čtvrtletí jsem sedla zase k mailům a začala v pravidelných intervalech obepisovat rodiče. Aspoň všichni vidí, že se starám.

Prosím, omluv mi…

Jenže ti rodiče, to je věc… Jsou tu tací, co pošlou zprávu synátorovi do chatu, protože jsou mimo zemi, a on pak za vámi chodí s mobilem - a co já s tím? Mám dvě (a protože jsem vděčná, když aspoň někde se mi lidi ozvou, tak tři) možnosti, jak omluvit absenci - školní systém, omluvný list a z mé benevolence když mi to napíšou do mailu, jsem šťastná jak blecha. Možnost soukromého chatu ukázaného na displeji chytrého telefonu tam bohužel není. Škoda, mnoho věcí by to vyřešilo.

Další kategorie. Napíšete rodiči seznam dat, počty hodin a prosíte o omluvení - a v odpověď Vám dorazí: Omluvte syna v uvedená data. To jste se pak rádi, že si netykáte, protože by tam jinak stálo: tak ho vomluv, ne?

Dospělí studenti, co se mohou omlouvat sami, jsou taky fajn věc. Jeden mi psal zásadně omluvenky do chatu na facebook. Zásadně jsem mu je neuznávala. Druhému tam jednou za čas písnu data a on mi je obrazem zkopčí do mailu s poznámkou rodinné důvody, nemoc, nevolnost. Ne datum - RD, datum - nemoc, datum - nemoc, datum - zaspal. Kdepak. Datum, datum, datum, datum, datum, datum - RD, nemoc, nevolnost. Pokud je toho moc, přijde mi "omlouvám zaslaná data z rodinných důvodů, nemoci…" Případně mu řeknu, ať si vytáhne omluvňák, nadiktuju mu data, on je tam přepíše, dopíše RD, já podepíšu a všichni jsme šťastný.

Nejlepší, i když ne nejoriginálnější, byl letos - říkejme mu Bernard. Ohledně Bernarda a elektronického omlouvání absencí je to vůbec celý vtipný. Na jednu stranu omluvenky chodí z mailu rodičů, ale na druhou stranu Bernard vždy zjišťuje kdy a píše jim přes chat přesně časy, co mu diktuju, a že maminka napíše, maminka napíše, děti jsou z toho celý veselý, jó, jasně, maminka… Já pokaždé na příchozí mail odpovím, že děkuju za zprávu - a občas se mě Bernard ptá, kdy budu odepisovat, že to je vždycky problém. Věřím, že většina omluvenek zfalšovaná není, ale za některý bych roku do ohně nedala. Ale je to oficiální cestou, tak co. Když si někdo neohlídá přístupy ke svým účtům, není můj problém. Tak aspoň odpovídám v různých dobách, aby měli šanci chytit, že tam vůbec probíhá nějaká konverzace. Takže Bernard má ve čtvrtletí vše omluveno - protože k pedagogickým radám musí být vše omluveno. A od porady se tam pomalu střádaly absence nové. Sice jsem mu čas od času strčila do ruky papírek s daty a že bych ocenila omluvenku - Jo, jo, já to mamce řeknu, ona o tom ví, já to připomenu -, čas od času jsem mu to vrazila do ruky vygenerované ze systému, aby to vypadalo oficiálněji - Jo, jo, já to připomenu-, čas od času jsem poslala mailík rodičům - ticho. Tři měsíce to je legrace, jenže pak se začne zase blížit ta zatracená porada, Bernarda máte na hranici vyloučení, kdykoli ho vidíte, tak se ho ptáte Už mám omluvenku? Jo, jo, pracuje se na tom. Do třídy nemůžete vejít, aniž by se třída nezačala žulit a pokřikovat Tak co omluvenky, Bernarde? Jo jo, maká se na tom, mamka už ví o lednu. Jenže já bych potřebovala i prosinec a listopad. Jo, jo, to bude, nebojte. Do pátku? Já to v pátek potřebuju uzavřít. Jo, jo, to bude ve čtvrtek, nebojte.

Jo, jo, bylo. Ve čtvrtek. Omlouvám syna v uvedených datech. RD, nemoc…

A v pátek přijdu do školy, otevřu systém - a Bernard má první hodinu absenci! Já myslela, že mě jebne. Nebo že jebnu jednu jemu. Další přestávku ho vidím dveřmi z kabinetu procházet po chodbě, tak vyletím jak na pružině a volám na něj Bernarde, boha jeho! To už si snad děláte srandu! A Bernard vytřeští oči, zmenší se na polovic a rychle si tiskne prst na ústa, ať mlčím. Další přestávku mi šel poděkovat, že jsem na něj spustila, protože byl nepovoleně venku a byl by dostal vynadáno od kolegyně, kdežto takhle to vypadalo, že jsem mu vynadala já. To už ani nemáte sílu se zlobit. A další přestávku jsem měla svou omluvenku.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 dadainka dadainka | Web | 9. února 2016 v 12:37 | Reagovat

Já si je psala sama :-)

2 Luisa Luisa | 10. února 2016 v 17:25 | Reagovat

Kdo nezažil, nepochopí a dobře se baví nad kantorovou bezmocí.

3 GwenLoguir GwenLoguir | 12. února 2016 v 10:08 | Reagovat

U nás učitelia prostestujú proti tomu, ako štát serie na školstvo...
a v autobuse počúvate babičky, ako nechápu, čo je tým učiteľom málo, veď majú stále voľno a že s tým štrajkom mohli počkať do prázdnin, veď sa tie deti chudinky musia učiť doma samé potom...
ja by som ich bila všetkých krompáčom po hlave. Už na základnej škole som pochopila, že ja by som toto v živote robiť nešla, ani za plat prezidenta.
A to keď chodím za svojimi obľúbenými učiteľkami na základnú a strednú, tak mi hovoria, že my sme boli absolútne úžasné deti (nie, neboli sme, niektorých spolužiakov som chcela zabiť... a učiteľky som si obľúbila len tie, čo si od nich nenechali poskákať po hlave), ale že teraz je to úplná beznádejná katastrofa a už len čakajú na dôchodok. Tie dve ženy milovali učenie! Jedna to ani neštudovala, pôvodne robila niečo, na čom sa dalo viac zarábať, len jej to prišlo nudné alebo neosobné, neviem.
Už som zvažovala, že na FB napíšem niečo na spôsob: Každý, kto nemá pochopenie pre štrajk učiteľov, choďte ich prácu teraz robiť namiesto nich na také dva týždne. Ak nebudete stále chápať, čo Vám bráni si doplniť vzdelanie?
Každopádne, dnes je už všetko prepojené. Tak sa sťažujem na idiociu ľudí len sem.... och a hovorila som, že náš skvelý premiér, ktorého každá babka volí, lebo je fešák, sa vyhrážal cez sprostredkované osoby, aby učitelia nešli do štrajku? Demokracia... Načo sa kto namáhal s nežnou revolúciou?
Každopádne som pochopila, prečo sa revolúcie bežne nerobia "nežne", ale skôr usekávaním hláv. Inak Vám tam tí istí ľudia ostanú, len v iných kabátoch a zmena žiadna.
Neviem, či existuje horší a blbší národ, ako Slováci.

4 JSark JSark | 15. února 2016 v 18:00 | Reagovat

Ách, zlatá vysoká. Neviem ako kde, ale tam na nejaké ospravedlnenky každý zvysoka se... Nikoho nezaujíma, ako beriem do úvahy pri hodnotení dochádzku (sakra, nikoho nezaujíma, podľa čoho ich vlastne hodnotím, a čo to trepem, de facto nikto ani nekontroluje, čo ich učím...). Keď mi niekto prinesie ospravedlnenku, tak na neho pozerám ako na kuriozitu. Za dve absencie väčšinou o stupeň znížim známku, vylepšia si to len dobrou seminárkou. Včera som uzatvárala posledných oneskorencov z minulého semestra, štyria nedodali záverečné práce ani referáty, zapísané FX a môžu sa ísť kĺzať. :-D

[3]: Toto ma vytáča do nepríčetnosti. Občas mám pocit, že tí ľudia majú nejaký stranícky manuál, niekoľko bodov, ktorých sa držia a furt ich omieľajú: 1. však čo je to za robota, nech skúsia ísť do tovární, 2. však majú stále prázdniny, 3. robia len 5-6 hodín denne a majú padla, 4. veď ľudia v továrni tiež zarábajú toľko a ešte sú za to radi. Škrtila by som. A za toho boha im nie je možné vysvetliť, že 1. učitelia môžu ísť do fabriky robiť, ale naopak nie, 2. že tie prázdniny si musia zaplátať nadčasmi (keď suplujú zadara atď.), nehovoriac že prvý a posledný týždeň letných prázdnin sú v škole aby ju dali do poriadku, 3. okrem tých 5-6 hodín sa musia pripravovať, opravovať, nehovoriac o krúžkoch, výletoch a podobných blbostiach, 4. keď zarábajú toľko čo robotník, tak je len otázka času, keď tí šikovnejší pôjdu za lepším, pretože s vzdelaním zarobia dvojnásobok. A zostávajú lenivci, blbci alebo tí, čo ich to fakt baví. A všeobecne prehliadajú takíto autobusoví idioti jednu vec - celý čas vyučovania (krúžkov, výletov) majú za tie decká zodpovednosť. A len nech sa im niečo stane, to je potom čurbes! Otcovi raz prišla vynadať mamička, pretože jej synáčik si rozťal kožu na čele (hádzali po sebe vrchnák z plechovky), kým otec vysvetľoval ich priblblým kamarátom, že nie, keď zasadia stoličku, nevyrastú im dve. 8-O
Nehovoriac o tom, že s niektorými riaditelia ešte s prepáčením vy..., pretože im podpisujú zmluvy len na školský rok. Cez prázdniny sa choď kĺzať a od septembra zase šup šup. :-?
Čert nám bol nežnú revolúciu dlžen, všetkých vysoko postavených mali nechcem povedať povešať, ale malo im byť zakázané pôsobiť v politike. :-?
Ale nie je to len Slovákmi, aj maďarskí učitelia začínajú štrajkovať a čo som počúvala, je to tam možno ešte horšie ako u nás. Tiež im dlho trvalo, kým sa osmelili.

5 evi evi | Web | 22. února 2016 v 10:45 | Reagovat

Když to tak čtu, tak vážně nevím, jestli je horší učit nebo ta administrativa kolem toho O_O A pak ještě studenti učitele ušikanujou k smrti, jak toho teď byly plné noviny. Že prý s tím šikanováním její zdravotní stav nesouvisel, no já nevím, podle mě se nejmíň půlka zdravotního stavu vždy odvíjí i od psychické ne/pohody, takže ať mi nikdo nevykládá, že to na ni nemělo i zdravotně špatný vliv... :-?

6 JSark JSark | 23. února 2016 v 20:00 | Reagovat

[5]: Presne. A trest pre šikanatérov? Podmienečné vylúčenie a znížená známka zo správania. O_O

7 P. D. P. D. | 26. února 2016 v 0:57 | Reagovat

co na to má člověk říct? stávkovat o prázdninách je dobrá myšlenka, to se nad tím pak každej zamyslí... :-D no, ale ani takhle bych o děti strach neměla, ono se to neučí, jak je rok dlouhej, tak už je vidím, jak začínaj zrovna teď...

na ty chytráky "co byste chtěli,máte prázdniny" jsem taky alergická. když je to taková výhra, tak ať si to jsou dělat. nevím, jak ostatní, ale já každý vlno vyhlížím skoro víc než ty děcka, protože je to jediná chvíle, kdy se dají dohnat resty. kdyby šlo jen o učení, přípravy, opravování, tak jo, leze to do času a mám o srandu postaráno na celej den (vážně obdivuju ty, co jsou schopný něco dělat ve škole, protože to já fakt nejsem - jednak mám volný jen přestávky - a většina je pětiminutových, takže když stěhuju studenta, tak jen než ho převezu, tak je po přestávce, a to pak jdu ještě dvakrát - pro jeho věci, pro svoje věci, - jednak mi tam stejně furt někdo leze a něco chce), ale jde to. jenže to vymýšlení kokotin pro jednotlivý projekty - když musíte napsat tři stránky kydů o tom, jak jste super a převratný a moderní, i když žádáte o novej fix... ! tohle je samozřejmě výmysl, fixy si kupuju sama, protože mě fakt nebaví se furt doprošovat, že potřebuju aspoň nějaký vybavení, i když jsme moderní a povznesení nad všechny tyhle materiální věci. učebnice mám taky zásadně nakoupené ze svého, protože od školy na to prachy nedostanu a učit cizí jazyk podle učebnic skoro se soudruhama, to fakt nedávám. navíc tam stejně není dostatek knížek na ten pokrokovej způsob, kdy každý rok učím podle něčeho úplně jinýho, protože mám jinak přeskládaný skupiny. co já bych dala za to, abych v prváku začala v jednom díle učebnice a ve čtvrťáku skončila v jiném díle téže série. takže v praxi si stejně tyhle srandy financuju sama. ale to nikdo nevidí. hlavně že máme prázdniny.
na jednu stranu fakt chci odejít a dělat něco smysluplnýho, ale na druhou stranu teď mám takových učebnic, že bych mohla z fleku psát recenze, a když skončím, budou úplně k ničemu - kdybych se za pár let vrátila, budou nový edice, a ve škole je svým nástupcům nenechám, protože jsou MOJE a jen ať si koupí vlastní. zas takovej samaritán nejsem. i kdybych s nima doma jen podložila skříň...

s tou šikanou jsou taky vtipný. ví se o tom roky, ale najednou obrovský ZJIŠTĚNÍ a kauza jak hrom, všichni překvapený, jak se to může dít... no jak by se to mohlo dít? ti fakani jsou nedotknutelný a moc dobře to vědí - a klidně vám to řeknou do očí na gymplu, takže jak vypadaj učňáky, to je námět na noční můry. poznámky, důtky, známky, podmínečný vyloučení (i vyloučení) jsou jim ukradený, to nikoho nevzrušuje. když na ně zvýšíte hlas, nastoupí rodiče a div že nemusíte podávat omluvu do novin, když se jim pokusíte domluvit, akorát z toho mají srandu. když je vychováváte, budou si na vás rodiče stěžovat, že to není vaše práce, když je vychovávat nebudete, budou si na vás rodiče stěžovat, že to je vaše práce a neplníte ji. ať uděláte cokoli, vždycky je to blbě a stojíte na špatný straně. dětičky vám můžou pod oknem hulit trávu, můžou své učitelce vytvořit pornostránku, můžou vás nahrávat a rozesílat po sociálních sítích, dohnat vás k sebevraždě - a náš drahej politik se zmůže jenom na prohlášení, že by se měla věnovat péče prevenci. co si jako myslí, že se v těch školách dělá?? jenže prevence je sice fajn, ale k hovnu, když potřebujeme aspoň nějakou páku na ty, co sice moc dobře vědí, že tohle se nemá, ale u vědění to končí. to je, jako bychom trestní systém postavili na tom, že všichni známe desatero a víme, co se má a co se nemá, tak co se starat dál. každý víme, že krást se nemá, tak proč bychom kradli? vražda je ošklivá, tak kdo by koho zabíjel? ty děti vědí velmi dobře, čeho se dopouští. a ještě lépe vědí, že se na ně v reakci můžete akorát zamračit. za rohem. fakt systém. ale máme prázdniny, hurá! třeba já teď prázdniny mám - mám na ně vybranou dovolenou, ale v sobotu jdu do školy, protože kdo by si bral dovolenou na neškolní den, že jo.

8 evi evi | Web | 2. března 2016 v 9:29 | Reagovat

Když tak čtu tvoje (a i jiné) články, tak mě fakt jímá depka z toho, že budu muset svoje dítě za čas vyslat do školy - nezvladatelní spolužáci, které ještě bude v horším případě napodobovat, vyčerpaní učitelé, kteří v tomhle systému nic nezmůžou... Kdybys měla poradit rodiči, jak vychovávat svoje dítě, aby z něj byl normální žák/student, který nebude šikanovat spolužáky, prudit učitele, něco se dokonce i naučí a zároveň nebude ten šikanovaný šprtoun, co bys mi jako učitelka poradila? Nějak fakt nevím, jak na to. Respektive jestli se dá vůbec něco pro to udělat nebo je to předem prohraný boj. Za nás to přece jen bylo jiné - rodiče dětí museli školu ještě jakž takž respektovat a já jako introvertní studijní typ nešikovný na tělocvik jsem zažila maximálně nějaké ty posměšky. Sociální sítě nebyly, drogy nebyly tak dostupné a všechno mi připadalo tak nějak klidnější... Ale jak na tenhle dnešní svět co nejlépe připravit syna?

9 JSark JSark | 3. března 2016 v 17:27 | Reagovat

[8]: Zavrieť a učiť doma. :-D Prepáč, to je prvá myšlienka, ktorá mi blesla hlavou. Ale občas na tom niečo je. Mám kamošku, ktorá má dve deti (2 a 4 roky), ozaj sa snaží, napriek pracovnému nasadeniu sa im snaží venovať, vychováva ich k pokiaľ možno zdravému životnému štýlu, rešpektu k všetkému živému. Nie je vegetariánka, len učí deti už od malička, že síce papáme zvieratká, ale treba im čo najmenej zbytočne ubližovať. Akurát sa sťažovala, že jej celé úsilie okolie dokáže parádne pokaziť. Rozprávala mi príhodu, ako vysvetľovala synovi, že nemôže mať rybičku, pretože aj o ňu sa treba starať, že by jej bolo v akváriu samej smutno a trápila by sa... A potom prišla mamička od susedov a malému povedala: však ak to nebudeš stíhať, tak ju proste spláchneš do záchoda. 8-O A je to. :-x

10 P. D. P. D. | 4. března 2016 v 9:23 | Reagovat

[8]: ono to zas není až tak černočerné. pokud jde o mě, tak články píšu, až když se věci nakupí a už to opravdu potřebuju nějak ventilovat (i když to nebyl případ tohohle článku, to mě ten chlapec jen neskutečně baví), tak to tak potom podle toho vypadá... ono to bezchybné nebylo ani za nás - a přežili jsme. a děti chodí do škol pořád a pořád přežívají. jen jsou jiní - my to vidíme, ale bohužel to, co sedí ve vládě, má o škole povědomí asi jen takový, že se tam před půl stoletím naučili jakžtakž číst a že vepředu stála tabule, takže na aktuální problémy vůbec nereagují. ohledně (ne)kázně jdou řeči už hodně dlouho, stejně jako o tom, že jako učitel proti tomu nemůžete nic dělat, protože všechno je zakázaný. dítě je posvátný a dítě to ví, takže pokud je to smrad, dá vám to sežrat i s navijákem a nic nezmůžete. a klidně vám to i řekne do očí. sice vám budou dělat různý kurzy, ale jediný, co se tam dozvíte je, že je musíte zaujmout, musíte je motivovat, musíte je přivést k zájmu o předmět, super je zadat jim projekt, protože dítě touží vzdělávat se vlastní cestou a ukázat to ostatním (jo, ve všech předmětech...) a když je nemotivujete, tak se nedivte, že jsou divoký. jenže už se mlčí o tom, že do škol se nabere kdekdo, i ten, kdo tam nemá co dělat, takže nestíhá, nechápe, a co pak dělají tihle lidi? no zkuste si je motivovat... já mám občas pocit, že jsem zredukovala látku na rozsah, co zvládne i cvičené opice, ale i tak :-D a tihle lidi tam dělají problémy, jenže vyhodit je prakticky nemůžete, protože je potřebujete. takže snižujete a snižujete požadavky, abyste je aspoň něco naučili, takže se vám začnou nudit ti lepší, protože dolezou do fáze, kdy jsou jak na základce - prolezou levou zadní i bez pořádného učení doma. neosvojí si tak žádné pořádné učební návyky, takže na vš se pak dostanou (protože tam to s něborem studentů vypadá stejně), jenže pak jsou z toho paf, co se po nich chce, proběhnou třema vejškama, protože nikde nejsou schopný udržet se semestr nebo dva, a pak se hudrá jak na to, že se nic nenaučili na sš ani vš... a to se mi ještě povedlo vyhnout se magickému slůvku integrace... není to tak samozřejmě všude. větší školy si mohou dovolit studenty víc vybírat a tím, že je jich tam víc, se s nima nikdo tak nepárá, což je jenom dobře, ale třeba my jsme maličcí a každej student je fakt znát, takže se opravdu držíte každýho držet, vymýšlet způsoby, jak mu vnutit jinou známku než pětku, doprošujete se úkolů i tři neděle po termínu, omluvenek, všeho, jen aby to bylo aspoň jakžtakž v pořádku, do toho samozřejmě integrace (čím víc, tím líp), takže ti nadaní studenti jsou na tom biti. sice pokud jsou cílevědomí, mají výhodu, protože se mohou zaměřovat na to, co chtějí dělat a neztrácet čas předměty, které potřebovat nebudou, ale co si budeme nalhávat, kolik takových uvědomělých lidí na sš je...
ohledně výchovy a šikany bych se zas až tak nebála... jistě, nedávala bych dítě do školy, kde jsou s tím problémy, ale jinak je to takový problém, co se nedá pořádně předvídat. ať bude dítě vychovaný jakkoli, nakonec stejně bude záležet jen a jen na tom, co za lidi se sejde ve třídě - a to člověk stejně nikdy neodhadne. podle mě je důležitý spíš to, aby dítě vědělo, že když se objeví vážný problém, mělo by mít k rodiči takovou důvěru, aby se mu to bylo schopný říct, aby to nedávalo za vinu sobě, aby nemělo pocit, že je to jeho problém, aby to se to mohlo řešit - ať již na škole nebo třeba přestupem jinam, což dneska vůbec není problém a děcka rotují docela dost.
ale myslím, že není třeba zabývat se takovými katastrofickými scénáři a dělat si s nima zbytečně hlavu dopředu, většina dětí školu přežije v pořádku je pravda, že děti jsou jiné, jsou průbojnější a oraženější, což zase není až tak špatně, ale jsou schopné v tom velmi dobře přežít. učitelé s možností akorát tak zdvihnout varovně prst jsou na tom hůř :-D  jenže co k nám přijde, s tím musíme pracovat. dnes zase než by rodič přiznal, že má nevychovanýho spratka, tak mu sežene potvrzení z poradny (jsou i tací, co těch poraden oběhnou několik, než jim to někde daj, ale pokud chcete, to potvrzení stejně nakonec někde dostanete), že jejich miláček má adhd a autismus a tuhle  a tamtu poruchu a není schopen se podřizovat vždy příkazům shora a bla bla bla... a vy ty děti vzít musíte, musíte jim dělat ústupky, i když si o té pouruše myslíte své, a vychovát je nesmíte, protože jinak naběhnou rodiče, ale když je nevychováváte, naběhne druhá polovina rodičů... ale že pravomoc není žádná, to nikoho nezajímá. prostě špatně motivujem, no... :-D

ale celkově (nejen z pohledu školství) je to jiné, těžko říct, zda lepší nebo horší, to se teprv uvidí... třeba jen moc lpíme na svých pořádcích, pro které dnes už není tolik místo...

11 P. D. P. D. | 4. března 2016 v 9:24 | Reagovat

... a když nepíšu komentáře, sepisuju vlastní román... :-D

12 GwenLoguir GwenLoguir | 5. března 2016 v 16:23 | Reagovat

1. Prečo si kupovala tie knihy? U nás sme si vždy (už na základnej) museli kupovať knihy A pracovné zošity sami (učiteľka to len organizovala) rok čo rok na cudzie jazyky. Možno raz sme mali nejakú inú knihu v škole?
A bolo to dobré, človek si to mohol pozriť spätne.
A v štvrtom na strednej, okrem tej knihy nám ešte kopírovala veci z ďalšej knihy, ale na náklady školy.

2. Ako môže rodič do kelu protestovať proti výchove dieťaťa? A ako ju môže vyžadovať? Oni sú akože na okrasu? Podľa mňa je normálne, že učitelia vychovávajú, aj nás vychovávali a dve učiteľky pozývam na svadbu, ale toto... Hrozná doba.

3. Nemyslite si, na vysokej je to rovnaká katastrofa ako na strednej, z rovnakého dôvodu - bez študentov nie sú financie. Takže nejaké va roky dozadu napríklad u nás bez ostychu dali na stránku - vezmeme prvých 100 prihlášok. Len tak. Ani len výber podľa priemeru a školy. A na nás sa sťažovali, ako kvôli nám musia dávať dole latku. Ale minulý rok (tento končím), pridali prvákom ďalší opravný termín. Nie ďalší dekanský, ďalší opravný. Takže kým my sme vychodili školu s jedným prvým, druhým opravným a na semester jedným dekanským (jeden opravný, jedno na ktorý predmet), oni majú o opravný viac.
Ale nám sťažili nároky na diplomovky. Ak máš všetko, už nemáš A, ale C a na A musíš mať naviac niečo.
A takto by som mohla pokračovať dlhšie, ale škoda reči.

Tiež mi napadlo, že by som deti učila doma, ale potom mi napadlo, že ich tým budem len strašiť :) Myslím, že by som bola taká hrozne prísna, že to radšej pôjdu do školy.
Inak mňa tiež desí, kam dať deti, keď nejaké budem mať. Možno na cirkevnú, ale už ani tam to nie je čo bývalo.

Hm. Pokračovanie nabudúce, musím ísť :-D

13 P. D. P. D. | 5. března 2016 v 20:38 | Reagovat

knihy jsem kupovala sobě, abych měla podle čeho učit - na škole máme učebnici jednu - první a druhej díl, což by se dalo použít, kdybych v jednom díle začala a ve druhým díle další rok pokračovala (i když už je to stará edice), jenže další rok se mi promixujou skupiny, takže pokračovat nemůžu, protože mi tam přibudou totální začátečníci a já začínám podruhý znova. ale to už zas nemůžu s tou knížkou, protože tu jsme dělali předchozí rok, že jo... a další knihu mi škola nekoupí, protože ty učebnice přece máme - a navíc je spousta materiálů online a můžu využívat ty. to, že jsem staromódní a potřebuju nějakou osnovu a něčeho se držet, je můj problém. studenti učebnice nemaj, na tom si zakládáme. u jazyků je to sice podle mě debilita, ale co nadělám, já to neřídím. náš nejvyšší (ne ředitel) žije v přesvědčení, že škola se bez učebnic obejde, že si vystačíme jen s tím, co je k dispozici online, a když to tam není, tak si to utvoříme. jinými slovy: chcete učebnici, napište si ji. jako jo, látku stejně sepisuju ve vlastních výkladech, cvičení jim taky dělám, ale  nemám tolik času a nejsem ani natolik schopná, abych stvořila kvalitní učebnici se vším všudy... ale to je ryze náš vlastní problém, my jsme prostě spešl ...

s tou výukou doma... já nevím... myslím, že i když škola není nijak závratně skvělá, dítě by se mělo pohybovat mezi svými vrstevníky, aby se s nimi vůbec naučilo jednat, aby získalo nějaké základní sociální dovednosti...

14 evi evi | Web | 9. března 2016 v 15:12 | Reagovat

JSark: Jo, to bych nejradši (zavřela ho doma):-D Ale on zas není takový jako já, vidím, že jemu ten kolektiv svědčí. Tak snad to nějak přežije. Teď jsem se dočetla, že poslední rok školky bude povinný, tak jsem zvědavá, co se mu v tom posledním ročníku objeví ve třídě za typy... No, to už jsem tuhle taky byla drsná, a když se dožadoval masa a že zeleninu jíst nebude, tak jsem povyprávěla o tom, že jíst by měl všechno a že to maso není samozřejmost, páč kvůli tomu muselo nějaký zvířátko umřít. Moc ho to teda nedojalo:D

P.D.: No ano, teď zrovna nedávno opakovali ten film, jak v něm Michelle Pfeiffer učí děcka z ulice a zaujme je tím, že spolu dělají rozbor textů písní Boba Dylana. V tom filmu to vypadá málem idylicky, jak se ty děti na to chytí. Zajímalo by mě, jestli je to realita nebo jen naivní film...
Tak trochu jsi mě uklidnila, na komunikaci se synem sázím především, to je on tu školku zatím dost vytěsňuje, vykládá o všem možném, ale dostat z něj, co se dělo tam, to je celkem umění:D No ale naštěstí žijem v metropoli, tak přestupy by asi při nejhorším nebyly problém nebo aspoň ne takový, jako kdybychom bydleli někde na vsi, kde by do další školy bylo padesát kilometrů. Výuku doma si ale taky představit neumím - já jsem hrozně, ale fakt hrozně netrpělivá:-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama