Vítejte na stránkách věnovaných především HP FF, snad se vám tu bude líbit, snad se budete i vracet. Pokud po sobě zanecháte pár slov, budu moc ráda.
sova



.

Má vize tohoto kurzu je, že ho nepovedu já, ale povedete ho vy

13. října 2014 v 21:26 | Paccia Domna |  *Non-fiction
Má vize tohoto kurzu je, že ho nepovedu já, ale povedete ho vy...


Ano, přesně proto člověk na všechna ta školení leze. Aby ze sebe dělal debila před cizími učiteli z dalších škol.


Možná je to jen můj osobní problém, možná to ostatním vyhovuje, nevím, ale já mám z téhle věty osypky, ať zazní kdykoli. Oficiálně totiž na školení chodím, protože se chci dozvědět něco o něčem, o čem toho tolik nevím. Kdybych věděla, tak tam nelezu, ne? Logisch. Neoficiálně na ně chodím, protože na něco chodit musím, abych vypadala akčně, a mám z toho certifikáty do životopisu. Ať tak či onak, ani jedna výchozí situace mě dostatečně nemotivuje k tomu, abych někde pro někoho šaškovala, protože EU si myslí, že sponzorovat tyhle opičárny české školství někam povznese. Ale jsou z toho fotky s vlajkami EU, takže účel to splnilo.

Momentálně takhle chodím na něco, co se mělo zabývat novými metodami ve výuce angličtiny. Sice aj neučím, ale metody výuky cizích jazyků jsou velmi dobře přenositelné, tak proč ne. Navíc otázka oživení výuky mě docela zajímá. Už jsem na podobných programech párkrát byla - a nikdy jsem se nic nedozvěděla. Jednou to ale přece musí přijít.
Zvědavost mě přešla během prvních dvou minut. Ty mi bohatě stačily k tomu, abych celý několikahodinový seminář odsoudila. Během deseti minut asi dvanáctkrát zaznělo, že lektorčinou vizí není, že kurz povede ona, nýbrž že ho povedeme my. Připravíme si ukázkovou hodinu, třeba na 20 minut. Opakuju, že angličtinu neučím. Oficiálně. Takže určitě budu něco nacvičovat před bandou angličtinářů, celá žhavá. Navíc to má být něco, co děláme my, jde přece o naše zkušenosti, o naše osvědčené metody a fígle. Ovšem i kdybych nakrásně převedla nějakou aktivitu z nj do aj (což nepřevedu), tak my pracujeme online. Všechny materiály na netu. Interaktivní cvičení. Online testy. A naše lektorka nám slavnostně oznámí, že jestli budeme potřebovat techniku, přinese nám kazeťák. (Jen doufám, že je to jen ustálený výraz, že se fakt nečeká, že někde budeme shánět MC kazety.)

A pak jsme se všichni navzájem představili, abychom se při našich sezeních cítili pohodlně.


O tom, nakolik bylo přínosné pokračování další týden, si můžete udělat obrázek z toho, že tohle jsem sepisovala na hodině na canc papíru, abych alespoň nějakou aktivitu zdánlivě vyvíjela. A nemusela koukat na lektorku, která je pravděpodobně ještě mladší než já. Nic proti, s věkem samotným problém nemám, ale se vším okolo. Sice jsem dorazila s rozhodnutím, že jí dám šanci (první hodiny všeobecně jsou k ničemu, že ano), ale poté, co na tabuli napsala 'hra "typu" KUFR', jsem to vzdala. Podle čeho se rozhoduje, kam umístit uvozovky, to by mě fakt zajímalo. Měli jsme jen štěstí, že psala rukou a nemohla nakombinovat ještě různé fonty písma…


Tak zase za týden.

A jestli mě nezavřou, tak vám v druhé polovině týdne napíšu, jak se ze mě stal ilegál.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 evi evi | Web | 27. října 2014 v 14:40 | Reagovat

No tohle taky nesnáším - onehdy jsem byla na kurzu (taky plno EU vlaječek), že se jako naučíme psát úřední korespondenci v AJ - a přesně tenhle postup - místo aby nám pořádně vysvětlili, jak se to dělá, a zavalili nás hromadou vzorů, které pak budu moci případně využít, tak jsme tam seděli hodinu jak paka a měli vymýšlet vlastní dopis, načež jsme měli strávit další hodinu jeho čtením  pro pobavení ostatních. No, když na mě došla řada, tak jsem bez bázně a hany řekla, že mě nic nenapadlo, o čem bych psala, a bylo:-D

2 P. D. P. D. | 30. října 2014 v 8:44 | Reagovat

:-D ono si to ale vážně nic jinýho nezaslouží. na kurzech do tebe cpou, ať aktivně zapojuješ žáky, jak si na vše mají přijít sami, že si to pak lépe pamatují a bal bal bla, navíc tě to stojí míň práce na přípravách.
a) jsem učitel a na kurz jdu s nějakým cílem - dozvědět se věci. i kdyby mi je dali na papíře, ať si je jen přečtu, jsem spokojená. nechci si na ně přicházet, to bych prolízala internet, knihovny, dělala terénní výzkum.... určitě bych neseděla s bandou dalších pedagogů a nehrála si na brainstorming před flipchartem. když jdu na školení, chci předžvejkaný informace a nestydím se za to.
b) je hezký, že tyhle postupy vyžadují od lektora míň času na přípravu.... ale když už to pořádá a je za to placen od EU, tak si s tím taky tu nějakou práci dá...

3 evi evi | 15. prosince 2014 v 22:33 | Reagovat

Přesně moje slova. Na kurz si jdu sednout, abych dostala informace pěkně předžvýkané, srovnané a převázané stužkou. Když budu toužit si na něco sama přijít, tak za to nehodlám nikomu jinému platit ani korunu, to si ten Internet prolezu sama a zadarmo. Vlastně to tak po téhle svojí zkušenosti dělám od té doby až dodneška.
Co to bylo za tu šílenou historku v Paříži, jak zmiňuješ pod dalším článkem? (jestli se o tom tedy dá psát, alespoň nějak anonymně). Potěš nás - za pár let budu mít dítě školou povinné, tak ať vím, na co se mám připravit...8-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama