Vítejte na stránkách věnovaných především HP FF, snad se vám tu bude líbit, snad se budete i vracet. Pokud po sobě zanecháte pár slov, budu moc ráda.
sova



.

Když všichni kritizují...

29. listopadu 2010 v 13:08 | Paccia Domna |  *Proběhlo mi hlavou
... tak se vyjádřím i já. HP7 1.


O co jde? O 1. část posledního dílu Harryho Pottera.Kdo jste na tom nebyli, dál nečtěte, ať vám nepokazím zážitky. Navíc se jedná stejně jen o mou dojmologii a v žádném případě si nechci hrát na něco víc.

Vyrazila jsem na něj do kina minulé pondělí, takže mám dnes týdenní výročí. Hned na úvod bych chtěla říct, že jsem od toho filmu nečekala zhola nic, takže se buď mé očekávání mohlo naplnit, čímž bych neutrpěla žádný šok, nebo jsem mohla být mile překvapená. Už když jsem četla knihu, nedovedla jsem si představit film. Celou dobu jen pubertální žárlivost, hormony (což vás kolem pětadvaceti a víc fakt bere) a jeden nekonečnej čundr po lesích, pak bitka, zemře půlka osazenstva (skoro všechny postavy, co jsem měla ráda) a EPILOG, za který bych Rowlingovou nejradši uškrtila. Utěšovala jsem se nadějí, že ten snad zfilmovaný nebude. Chyba lávky. A mám z toho podobné tragické pocity jako z knižní verze. Podle fotek to vypadá, že Harryho zřejmě Ginny dost dobře vykrmuje, protože pod bradou se rýsuje další, a Draco... nad tím by zaplakal. Kolik jim tam má být? Kolem třicítky? Draco vypadá na neudržovaného šedesátníka, který mi až nebezpěčně připomněl scénu z Indiana Jonese, kdy se ten nacista napije ze špatného Grálu, vyrazí mu vlasy a umře. V žádném případě si tak nepředstavuju udržovaného aristokrata.

Nicméně abych se vrátila ke kinu. Neviděla jsem předtím žádnou pozitivní reakci, taky ne že bych je hledala. Jen jsem náhodou narazila na pár komentářů lidí, co to viděli už přede mnou a neodolala. Nebo jsem prostě jen chtěla být varovaná, abych neměla moc vysoká očekávání. Svůj účel tyto články splnily na jedničku. Když jsem tedy odcházela z kina, zklamání jsem necítila. Vlastně se dostavila druhá reakce - byla jsem příjemně překvapená, že to nebyla taková hrůza, jak jsem čekala. Shrnu to do pár bodů bez ladu a skladu, ať tu nemusím stylizovat souvislý odstavec.
  • Na Danielovo herectví jsem už zvyklá, takže mě fakt, že skoro pokaždé mluví, jako by mu byla zima, nerozčiluje.
  • Na hormonální, žárlivé iracionální výbuchy jsem byla připravená, takže zase milé překvapení, že jich nebylo tolik.
  • Proč musel ministr vypadat jako bratr Severuse, nechápu. Ale skoro se jim zadařilo. Jen jsem doufala, že Bill Nighy dostane víc prostoru.
  • Harry si tam celou dobu hrál se střepem zrcátka. Fajn. Jenže ve filmech ho nikde nedostal. My, co jsme to četli, chápeme. Bohužel ale nejsme jediní, kdo na ty filmy chodí. Takže to pak dopadá tak, že si na vás ostatní připraví seznam otázek a vy vysvětlujete, vysvětlujete, vysvětlujete... Stačí, když si vezmete předchozí díl. Kdybyste vyšli jen z filmu a neznali knihu, vypadá Severus jak patetický pitomec, co si bůhvíproč říkal princ...
  • Když oznámili Moodyho smrt, málem jsem se rozesmála. Hned objasním. Když se kdysi po netu překládal sedmý díl, protože mnozí z nás byli nedočkaví a nepřežili by do oficiálního vydání knihy (kterou jsem si stejně koupila, hned jak vyšla), vytvořila se vedle toho diskuse, kde se rekapitulovalo a řešilo nejnovější dění a všechny ty smrti. A někdo tam řekl, že nechápe, proč všichni truchlí nad Moodym, když tam stejně v podstatě nebyl. V Řádu vždy jen proběhl, sem tam něco řekl a celou čtyřku byl zavřenej na dně truhly. A tady najednou přiběhnou a oznámí, že je Moody mrtvý. A mně se vybavilo jedno video s Kevinem Smithem, kde řeší turistickou trilogii Pána prstenů a Jar Jara ze Star Wars. Že ta postava si ani nezasloužila scénu, kde zemřela. Že by zcela stačilo, kdyby tam byla scéna, kde se někdo zeptá, co s ním je, a jiný by odpověděl, že umřel. Ne že bych srovnávala Moodyho s Jar Jarem, bůh chraň, jen mi to přišlo vtipné v daném kontextu.
  • George nepřišel o ucho a Tonksová přišla o možnost oznámit všem, že je těhotná. Ještě budeme nakonec bez Teddyho...
  • Hodně lidí kritizuje scénu, kdy Harry tancuje s Harmionou. Někde jsem četla, že to snad překonalo tu trapnou tkaničku z předchozího dílu. Pro mě teda v žádném případě. Tkanička byla trapná a mé srdce feministky se přes ni ani s odstupem času nedokáže přenést. Tohle bylo miloučké. A že Harry zpočátku působí jak idiot? No a co? Tam šlo přece o odlehčení situace a to často bez toho, aby ze sebe někdo udělal idiota, nejde. Navíc k čemu by bylo, kdyby tam předvedli perfektní taneční číslo? Nebylo by to věrohodné, nic by to neodlehčilo, navíc tam přece nejde o romantiku, tak co se pořád řeší?
  • To scéna s oslintáváním Zlatonky byla trapná :D .
  • Láskorád je úžasnej. I když toho chlapa pořád vidím v Notting Hillu jako Grantova spolubydlícího, co běhá po domě skoro nahej, jen ve vytahaných slipech.
  • Mundunguse jsem si představovala jinak, ale tak co už.
  • Scéna s namnoženými Pottery je výborná.
  • Letecký souboj... No... Harryho souboj s Voldemortem, dobrý. Moody na koštěti, nebo co to bylo, dobrý. Ale proč neukázali i ostatní Pottery a jen se drželi Harryho? Navíc přece každý letěli jinam, aby zmátli Smrtijedy, kdežto tady to vypadalo, že všichni vystřelili stejně. A nikdo mě nepřesvědčí, že mudlové jsou až tak pitomí, že by nezaregistrovali, když mezi ně někde na dálnici zeshora spadne motorka a jezdí po straně tunelu.
  • Ten kreslený příběh tří bratří. No, budiž. Celkem se mi to líbilo. I když jsem se docela zhrozila, když jsem si přečetla, že je to animované. Ale proč ne. Pro mě to byla animace dost zdařilá. Připomínalo to stínové divadlo, bratři jako loutky smrti, hezký nápad.
  • Erotika z medailónku, Harry a Hermiona. Dobré přízraky, ale ta cenzura byla komická. Chápu, že na to choděj děti, ale bylo to k smíchu.
  • Proč tam Voldemort v závěrečné scéně tak lezl po Brumbálovi, nechápu. No, sexy scéna. :D
  • Dobby na lustru neměl chybu.
  • Scéna, kdy Bellatrix mučila Hermionu. Tak nějak jsem nepochopila, proč tak řvala. Ze začátku to vypadalo, že ji tam snad znásilňuje či co, pak, že jí snad ukousne ruku... A pak se ukázalo, že jí naškábala do ruky nápis. Ani ne moc velkej. Kvůli tomu taková hysterie??? Vždyť už snad po Dolores mohli být zvyklí. Takový Harry si to užíval delší dobu. A neřval.
  • Ach, Dolores, Dolores. Skvělá!
  • Harry, Ron a Hermiona v přestrojení na ministerstvu báječní. Okamžik, kdy Harry vyjde s Doloresiny pracovny a všichni v sále se k němu otočí, úžasný. Jen nenápadně.
  • Dobbyho pohřeb. Prý "pohřbíme ho důstojně, bez kouzel". Taky mu tu díru mohli vykopat větší. Foukne vítr a Dobby je venku.
  • Hermionin odchod z domova na mě taky zapůsobil.
  • Její parfém, který používá i v lese, aby voněla svým kamarádům, taky, i když trochu jiným způsobem. :D
  • Scéna, kdy laň dovede Harryho k jezírku s Nebelvírovým mečem a Rona k Harrymu, byla divná. Divím se, že se mě na ni nečtenáři nezeptali, ale asi se spokojili s tím, že náhody jsou fajn, a když jste kouzelníci, je zcela běžné, že se po lesích prohánějí svítící zvířata.
  • Tom Felton mě film od filmu překvapuje víc a víc. Scén měl sice málo, ale zato úžasných. Snad se od tomhle klukovi v budoucnu ještě uslyšíme.
  • A poslední bod na závěr. Všichni dobře víte, že mi ke spokojenosti stačí, když se ve filmu objeví Severus a Lucius. Oba tam byli, oba excelovali, tak co víc chtít. Severusův příchod byl skvělý, scéna u stolu taky, jen ty vlasy - nějak nám o ně začal dbát. Pěstuje je do délky, zapracoval na objemu a odmastil je. Lucius vypadá a chová se přesně jako někdo, kdo se právě dostal z Azkabanu a komu Pán zla obsadil barák. Bravo. Mimochodem - ten dům vypadá poněkud vykradeně...
Takže pokud bych to měla shrnout, já jsem s tím vcelku spokojená. Děsila mě skutečnost, že se kniha, kde se v podstatě děje nejméně ze všech předchozích dílů, roztáhne na dva filmy, ale nakonec to není taková tragédie a film dopadl celkem slušně. Už se těším, jak bude vypadat poslední, rovněž dvoudílný, film Twilight. Mimo scény, kdy Edward oznámí Belle, že řešil s celou familií, jak se s ní vyspí a co od toho má čekat, se tam nic nestane. Vždyť i závěrečný boj, ke kterému to celou dobu spěje, vypadá tak, že proti sobě stojí Cullenovci a spol. a Volturiovci a spol., Volturiovi se radí ve trojici uprostřed a Bella se soustředí. Nedovedu si přestavit, jak z toho udělaj dva filmy...
Ještě poslední poznámka - musím říct, že jsem byla na nedabované verzi s titulkama, což alespoň pro mě znamená pomyslnou hvězdičku navíc. Na českou verzi se také chystám, příští týden, tuším, takže pak teprve uvidíme. Četla jsem kdesi, že vyměnili některé dabéry, tak mám docela strach, jak to bude vypadat. Třeba pak něco ještě přehodnotím.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Jak se vám líbil HP7 1. část? Známkování jako ve škole

1 32.3% (10)
2 41.9% (13)
3 16.1% (5)
4 3.2% (1)
5 6.5% (2)

Komentáře

1 JSark JSark | 29. listopadu 2010 v 14:07 | Reagovat

Neprišiel o ucho George? Ja som totiž pozerala včera. :) Akú tkaničku? Už som 6 diel pár mesiacov nevidela a fakt si nespomínam. :-?
To s mučiacou scénou súhlasím, mala ju predsa mučiť Cruciatom a nie sa tam po nej sápať.
Inak som bola tiež vcelku spokojná, čo je skôr zvláštne, pretože som sa tiež pomerne desila, čo chcú riešiť v dvoch filmoch. 8-O

2 P. D. P. D. | 29. listopadu 2010 v 14:16 | Reagovat

Je to možné, já vím, že jeden byl bez ucha a druhý zemřel. Já je nějak nikdy nebyla schopná rozlišit.

Ta scéna s tkaničkou u weasleyových doma. Harry a Ginny se potkají někde u schodiště, konečně sami... A Ginny mu koukne na nohy, řekne "Tkanička" a začnemu zavazovat botu.

3 P. D. P. D. | 29. listopadu 2010 v 14:23 | Reagovat

jo,máš pravdu, George přišel o ucho. jdu to opravit. (jsem si zagooglila)

4 JSark JSark | 29. listopadu 2010 v 15:48 | Reagovat

Aha, hej, teraz som si spomenula, ako mu kľačí pri nohách... fuj. :-(  :-!

5 P. D. P. D. | 29. listopadu 2010 v 16:23 | Reagovat

jo... doteď nedokážu pochopit, jak tam něco takového mohli dát.

6 Elza Elza | 29. listopadu 2010 v 16:30 | Reagovat

Zapínání šatů bylo rozhodně lepší než zavazování tkaničky... Ta byla příšerná. A tanec neměl chybu!
Na film jsem šla podobně jako ty - pro jistotu na originál zvuk (bohužel i do této verze se vloudila přestávka) a připravená na horší zážitek, než jaký nám připravili. Úvod je... úžasný. Hermiona, Severus, 7 Potterů (Fleuřina Harryho budu mít před očima ještě dlouho :D ), pak už to šlo z kopce. Ještě jedna část byla úžasná - Ministerstvo. Klobouk dolů před těmi dospělými herci, kteří dokázali tak půvabným a zcela nezaměnitelným způsobem karikovat své mladší kolegy...!
Mno, a Láskorád... potěšil. :-D

7 P. D. P. D. | 29. listopadu 2010 v 16:36 | Reagovat

ano, ti dospělí byli báječní. "moje manželka..." "Rone, ty nemáš manželku." i tady mám tendence říkat, že se tu rupert tvářil skvěle :-D

8 kris.ta kris.ta | 29. listopadu 2010 v 16:41 | Reagovat

Mě se scéna, kdy Hermiona s Harrym tančili líbila..Navíc do toho zpíval Nick Cave, kterého opravdu můžu :-D No byla jsem na nadabovaném filmu, a musím říct, že změnou dabérů mě zaskočili.. Hlasy hl. hrdinů se sice nezměnili, ale takový Hagrid mě vážně překvapil( a to nemyslím v pozitivním smyslu).Věřím že na nedabovaném filmu bych si to užila více, angličtina( popř. titulky) už problém není..Jinač k filmu jako takovému nemám moc co vytknout.. krom pár maličkostí
- scéna s přesunutím Harryho mohla být lépe udělaná, Hedvika přeci neumřela když bránila Harryho, nebo jo?
-mučení Hermiony - to mi ani jako mučení nepřišlo
-oznámení Moody smrti mi přišlo takové nemastné, jakože jen tak mezi řečí..
-málo Severuse a Draca, Lucius totálně zbídačený :-(
- hádky Ron a Harry a zase Harry a Ron
- žádné Bradavice, to je chyba- zrovna když je tam ten nejlepší ředitel
- Bill se mi nelíbí vůbec,a Charlieho jsem buď přehlédla, nebo ve filmu ani nebyl? :-?
Jinak nemám co vytknout :-D , Ještě než jsem na film šla do kina, přečetla jsem si pár recenzí, z nichž většina nebyla zrovna pozitivní.Po shlédnutí si říkám- Je možné že pro tolik lidí je tento film zklamáním? CO čekali? Ohňostroj?  A jak si může někdo myslet, že tento film je odpad? :-? Nechápu..uf trošku jsem se rozepsala :-D :-D

9 KiVi KiVi | 29. listopadu 2010 v 16:44 | Reagovat

Byla to nuda :D Všichni vychvalujou Ytese jak je bezva..ale já bych ho po 5. dílu prohodila zavřeným oknem. Už dlouho mě irituje že kouzla je jenom výkřik a nakonec prdne sklenička :D žádnej záblesk nic. Opravdu lituju ty co nečetli knížku...ty nemůžou chápat vůbec o co běží :D. Když jsem jí četla, říkala jsem si že to nemůžou narvat do jednoho filmu...tolik souvisejících informací. Když jsem zjistila, že budou dva zajásala jsem. Po filmu jsem brečela, protože tam dali tu vatu kterou mohli vypustit a ty důležitý věci tam nedali. Taky mohli aspoň trochu říct o tom tabu. Tak by se vysvětlil ten strach ze jména, kterej je už od prvního dílu.
Jinak tkanička v 6. byla příšerná. To jsem ještě hodnou chvíli koukala co to jako je?
Ta erotická scéna byla docela mrtě :D. Se líbali docela vášnivě...chudák Emma :D
Láskorád byl podle mě moc hubenej a hezkej :D představovala jsem si ho jinak xD A Lucius....geniálně zahráno...chudáček.
A nakonec Dobby...i když mě tvůj komentář fakt rozsekal, tak já jsem se při tom rozbrečela...no rozbrečela...vytekly mi z očí asi 4 slzy, ale prostě byla to hrůza :D Kdy jsem si vzpoměla jak byl v knížkách a v druhým dílu...tak ho budu postrádat chudáka malýho :D

10 kris.ta kris.ta | 29. listopadu 2010 v 17:07 | Reagovat

Určitě spoustu věcí vynechali, ale mě to ani tak nepřišlo, já to chápala, já tu knihu četla :-D  :-D  :-D  Ostatní maj smůlu :-D  ;-) Jo 6. díl romantika :-D  :-D  Nemohla jsem se na to dívat, otevřela jsem oči až když bylo po všem.. :-D  :-D Takže jsem to vlastně dosud neviděla, a ani vidět nechcu.. ti dva mi k sobě nejdou a jejich sexuální pokusy mě nezajímají :-D  :-D A Dobby? Ani mi ho líto nepřišlo, pořád mě štve jak s Luciusem hodil o zem :-D  :-D  :-D

11 P. D. P. D. | 29. listopadu 2010 v 17:08 | Reagovat

no, tak pokud jde o Bradavice a tabu,můžeme doufat, že se něco objeví ve druhé části. dle traileru by mělo. Ono to přece dost dlouho trvalo, než se tam dostali.
ale je pravda, že by nebylo špatné ukázat, jak to tam funguje- zvlášť když Neville hrdinně povstal už ve vlaku. :-D

pokud jde o filmy komplexně,tak se asi shodneme, že trojku sotva překonají. ten film je úžasný a nechápu, proč cuaróna měnili. čtyřce jsem nepřišla moc na chuť ani v knižní podobě. i když scéna"zabij zbytečného" a bylo po edwardovi je skvělá. ani nestačil trpět.  ne, to je ode mě ošklivé... :-D
pětku mám ráda. strašně moc se mi líbí dolores. v knize jsem ji moc nemusela, ale co předvedla imelda, klobouk dolů. ale to je tak všechno. nebýt jí, je to o ničem. což je docela smutné, uvědomíme-li si, že se pětka jmenuje fénixův řád- a o řádu se prakticky dozvíme akorát to, že existuje. šestka, je ještě lepší - princ dvojí krve, kde se odhaluje voldemortův život a jak se stal, čím se stal. voldemort zredukován a princ prakticky vypuštěn. místo toho až zbytečný důraz na emocionální trable hlavní trojice... co mě štvalo v knihách, dali do filmu a posílili. proto jsem se sedmičky tak bála. no, uvidíme, jak se rozjedou v další části..

12 JSark JSark | 29. listopadu 2010 v 21:24 | Reagovat

Toto na 6. hnevalo aj mňa, v preklade Harry Potter a Severus Snape a Snapa tam dali asi do troch scén. Zločin. :-?

13 JSark JSark | 30. listopadu 2010 v 13:50 | Reagovat

Ešte ma napadá, nebola Siriova motorka z prvého filmu iná ako táto z Darov smrti?

14 P. D. P. D. | 30. listopadu 2010 v 17:22 | Reagovat

taky mi přišlo.... asi si ji vytunil

15 P. D. P. D. | 4. prosince 2010 v 13:32 | Reagovat

tak mám za sebou zhlédnutí v češtině... hm, zlatá angličtina. dabér billa nighyho mi ale vůbec nesedl,ten hlas se k němu prostě nehodí, snad bude na dvd jiná verze. a nad dvojčaty jsem taky docela trpěla.

a ještě bych chtěla zmínit jednu scénu, co se mi líbila. ty apokalyptické výjevy z jejich putoní, hlavně ty rozbité karavany...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama